Szkoła Podstawowa nr 20 z Oddziałami Integracyjnymi im. Wł. Broniewskiego

Akredytacja Erasmus+

AKREDYTACJA to  działanie ułatwiające proces wnioskowania o środki finansowe  w akcjach mobilności edukacyjnej.

Przyznanie Akredytacji  Erasmusa oznacza potwierdzenie, że wnioskodawca stworzył plan realizacji wysokiej jakości działań w zakresie mobilności w celu  rozwoju  własnej organizacji. Tzw. Plan Erasmusa  stanowi zatem kluczowy element wniosku o Akredytację.

Wnioskodawcy, którzy pomyślnie przechodzą proces Akredytacji uzyskują uproszczony dostęp do możliwości otrzymywania   dofinansowania w ramach Akcji 1.

Nasza szkoła – Szkoła Podstawowa nr 20 z Oddziałami Integracyjnymi w  Siemianowicach Śląskich –  uzyskała akceptację wniosku w ramach Akredytacji Erasmus+ (2022-1-PL01-KA120-SCH-000111254).

Oznacza to, że przez trzy kolejne lata projektowe uzyskane środki finansowe będziemy przeznaczać na mobilności kadry pedagogicznej oraz uczniów.

 

1. rok projektowy

W  sektorze Edukacja Szkolna w Akcji 1 KA121-SCH Akredytowane projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w edukacji szkolnej w roku 2023 maksymalna przyznana kwota dofinansowania dotycząca bieżącego roku projektowego wynosi 16 641
euro.
W zakresie mobilności planowane są działania: job shadowing (obserwacja pracy), szkolenia zorganizowane – adresowane do kadry pedagogicznej oraz grupowa mobilność uczniów – dedykowana uczniom.

Ich wielka grecka przygoda...

W dniach 13-19 kwietnia 2024 roku odbyła się pierwsza szkolna grupowa mobilność uczniów w ramach programu Akredytacja Erasmus+. Po pozytywnie rozstrzygniętym procesie rekrutacji, Amelia, Kinga i Tomasz z kl. 6b oraz Maja z kl. 7a wraz z p. Joanna Mikos oraz p. Kamilą Pietrzak-Świątek wyruszyli do Salonik w Grecji.

Spędzony tam czas obfitował w doznania kulturowe oraz edukacyjne. Pozytywnie wpłynął zarówno na naszą świadomość kulturową i komunikowanie się w języku angielskim, jak i na rozwój umiejętności interpersonalnych. Nasza dzielna czwórka mieszkała u rodzin goszczących, dzięki czemu mogli poznać ich zwyczaje od kuchni”.  Amelia, Kinga, Maja i Tomek uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych, które odbywały się w  gimnazjum, do  którego uczęszczają osoby goszczące ich. Oprócz zajęć lekcyjnych prowadzonych w j. angielskim oraz greckim, zwiedzaliśmy także ważne kulturowo i historycznie  miejsca w Salonikach oraz ich okolicy.

Co zobaczyliśmy?

  • Vergina: ruiny starożytnego miasta Aigai oraz Grobowce Królewskie, gdzie spoczywa ciało króla Filip II, ojca Aleksandra Wielkiego
  • Muzeum kolei w Salonikach, gdzie przez chwilę poczuliśmy się jak pasażerowie najprawdziwszego Orient Expressu
  • Muzeum Żydowskie oraz Synagoga Monastirioton, jedyna ocalała z ponad 40 synagog istniejących przed II wojną światową
  • Biała Wieża (zwana wcześniej Czerwoną Wieżą), która wybudowana została za panowania sułtana Sulejmana Wspaniałego i pełniła funkcję więzienia
  • Multimedialna prezentacja twórczości Salvadora Dali zaprezentowana w Galerii Sztuki Współczesnej, która znajduje się na terenie dawnego portu
  • Plac Arystotelesa oraz nadmorska promenada, gdzie znajdują się pomnik Aleksandra Wielkiego oraz nowoczesna instalacja artystyczna “parasolki”
  • Bazar Kapani obfitujący w tradycyjne greckie przysmaki oraz mnóstwo pamiątek
  • Rotunda
  • Łuk triumfalny Galeriusza oraz pozostałości Pałacu Galeriusza
  • Forum rzymskie (Agora)

Grecka przygoda szybko dobiegła końca, bo przecież wszystko co dobre szybko się kończy… Jednakże był to czas, który na długo pozostanie w naszej pamięci, a nawiązane tam przyjaźnie przetrwają długi czas.

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności

Scroll to Top
Skip to content