Szkoła Podstawowa nr 20 z Oddziałami Integracyjnymi im. Wł. Broniewskiego

Nauka

PAMIĘĆ to proces, w którym zapisujemy,  przechowujemy i odtwarzamy doświadczenia z naszej aktywności.

Wskazówka

Więcej informacji o pamięci znajdziesz TUTAJ

Czego najskuteczniej się uczymy?

Czas przypadający na rozpoczęcie nauki – 7 rok życia dziecka – jest to okres dużych zmian w organizmie. Obejmuje on rozwój fizyczny i psychiczny. Nauka zajmuje znaczącą cześć aktywności dziecka. Świadomość kierowania swoją uwagą, spostrzeganiem, pamięcią i procesem uczenia się zaczyna się kształtować. Będą to umiejętności determinujące rozwój dziecka w przyszłości. Młody człowiek zaczyna się dowolnie koncentrować na danej czynności i wprowadzać coraz więcej elementów do swojej działalności. Uczenie się form ułatwiających przyswajanie wiedzy pozwoli na sprawniejsze opanowania zasobów wiedzy.

Jak uczyć się skutecznie?  Warto posłuchać:

WSPIERAJ swoje dziecko, ćwicz, trenuj, szukaj…. Obecnie techniki zapamiętywania, czyli strategie pamięciowe, są elementami wspierającymi w znacznym stopniu proces nauki. Jest ich coraz więcej, to jedne z najpopularniejszych:  

  • Grupowanie polega na dzieleniu informacji w grupy (kategorie)
  • Skróty – to stworzenie słowa (wyrażenia) skróconego z pierwszych liter wybranej nazwy
ONZ - Organizacja Narodów Zjednoczonych
  • Akrostychy Pierwsze litery są początkowymi literami elementów do zapamiętania
  • Haki metoda ta polega na stworzeniu sobie listy (najczęściej) 10 słów i skojarzeniu ich ze słowami, które chcemy zapamiętać. Metoda sprawdza się przy zapamiętywaniu dat, nr telefonów, ciągu liczb.

1410 – Bitwa pod Grunwaldem- ŚWIECA stała na KRZESLE, a pod nim ŁYŻKA I TALERZ

  • Rymowanki

„Pamiętaj chemiku młody – wlewaj zawsze kwas do wody”

„Jak to ładnie, pięknie brzmi:
obwód koła “dwa er pi” ( 2rπ ),
pole zaś “er kwadrat pi” ( r2π ),
niech w pamięci zawsze tkwi.”

W internecie można znaleźć o wiele więcej sposobów. Określa się je, jako MNEMOTECHNIKI, czyli sposoby ułatwiające zapamiętywanie, przechowywania i powtarzania informacji.

Przykłady:

Mapy myśli

Notatki

MÓZG

MÓZG, jako najważniejszy narząd w naszym ciele odpowiada za przebieg wielu procesów życiowych. Aktywacja różnych ośrodków w mózgu rozpoczyna wykonywanie przez nas czynności. Jego rozwój następuje już w okresie prenatalnym i po urodzeniu. Nowe informacje napływające z otoczenia determinują jego zmiany.

Nasz mózg rośnie? Od kiedy? Jak?

!!!!! WSTAWAJ, ZASPAŁEŚ !!!!!

Nie mogę GO dobudzić, ON nie śpi w nocy, budzika nie słyszy, śpi na ławce……
NIEWYSPANY NASTOLATEK, DLACZEGO?
Tryb dobowy nastolatka różni się od osoby dorosłej, dlaczego?
POSŁUCHAJ, szyszynka w akcji !

Jak każda cześć naszego ciała wymaga opieki i wsparcia, nasz mózg również!  Zwłaszcza mózg dziecka i młodego człowieka. Nie bez znaczenia są wszystkie aktywności w ciągu dnia.

http://media.fdds.pl/107036-rodzicu-zadbaj-o-dzieciecy-mozg-wprowadz-domowe-zasady-ekranowe

Należy podjąć działania, by nasza sprawność była w jak najlepszej formie. Co zrobić?

Źródło, poczytaj więcej: https://zdrowie.pap.pl/senior/jak-dbac-o-mozg

Scroll to Top
Skip to content