Tegoroczna edycja Dnia Bezpiecznego Internetu pobiła kolejny rekord. Zorganizowano aż 5005 lokalnych inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online. W konkursie wzięło udział 406 sprawozdań z całej Polski. Miło mi poinformować, że nasza szkoła zajęła w konkursie III miejsce. 

Dziękuję bardzo całej społeczności szkolnej, wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością podczas realizacji inicjatyw DBI. To wielki sukces. Serdecznie gratuluję wygranej!

Efekty Waszej pracy można zobaczyć na filmiku zamieszczonym na stronie internetowej szkoły, a oto krótki opis tego, co udało nam się zrealizować w ramach DBI.

21 marca odbył się ogólnoszkolny happening „Jesteśmy bezpieczni w sieci”.

W klasach I – III uczniowie włączyli się w działania propagujące właściwe zachowania oraz wykorzystanie sieci internetowej w pozytywny i kreatywny sposób. Rozmawiali na temat zagrożeń związanych z internetem, poznawali zagadnienia „netykiety”, oglądali filmiki edukacyjne pt. „Owce w Sieci”, tworzyli ilustracje, hasła oraz plakaty promujące zasady bezpieczeństwa online. Tworzone były również lapbooki. Przeprowadzono klasowy konkurs „Bezpieczny internet”. Uczniowie rozwiązywali różnorodne zadania związane z bezpiecznym zachowaniem w sieci wykonane za pomocą aplikacji Learning Apps oraz Wordwall na  mobilnych tablicach multimedialnych. Podsumowaniem happeningu była rywalizacja klas I-III w  Wielkim Teście o Bezpieczeństwie w Sieci, który odbył się za pomocą aplikacji Kahoot.

Uczniowie klas IV – VIII oglądali filmy edukacyjne, wykonali gazetki oraz plakaty „Nie daj się złapać w sieć!”. Utworzyli prezentację w genially, przygotowali gazetkę ścienną („instalację”) wystawioną na głównym korytarzu. 

By uczcić Dzień Bezpiecznego Internetu kilkoro uczniów z klas 7 i 8  wzięło udział w konkursie literackim i zredagowało rozprawkę, której temat brzmiał: „Internet – źródło korzyści czy zagrożeń?”. Dzieci „odczarowały” szereg mitów związanych z internetem oraz stosując liczne argumenty i kontrargumenty dowiodły, że można zeń korzystać mądrze i bezpiecznie.

W klasie siódmej odbyła się symulacja procesu sądowego: „Sąd nad grą komputerową”. Oskarżona była gra komputerowa. Uczniowie podzieleni na role przedstawiali argumenty o wadach i zaletach gier komputerowych. Młodzież odkrywała również możliwości wykorzystania mobilnych tablic interaktywnych – malowała motywy dotyczące świata wirtualnego, rozwiązywała różnorodne zadania związane z bezpiecznym zachowaniem w sieci (Learning Apps, Wordwoll).

Happening zakończył się rywalizacją w międzyklasowym Wielkim Teście o Bezpieczeństwie w Sieci, który odbył się za pomocą aplikacji Kahoot i sprawdzał znajomość pojęć związanych z komputerem i bezpiecznym internetem.

Jeszcze raz serdecznie GRATULUJEMY!!

Skip to content